maart 2021* De VVV in mijn woonplaats Lochem heeft een sprankelend nieuw inspiratiepunt. Hiervoor zijn extra vrijwilligers nodig. Samen met creatieveling Mo Middag bedacht ik een strategisch plan en een campagne om vrijwilligers te werven en te binden.
februari 2021* Villasubsidie? Of hypotheekrenteaftrek? Voor het communicatieteam van een Achterhoekse gemeente gaf ik een workshop framing. Zodat zij meer tools hebben om teksten met emotie te gebruiken. En mensen te raken.
sept-dec 2020* Voor diverse opdrachtgevers, gemeentes en een zorgorganisatie, schreef ik teksten in Jip-en-Janneke-taal-met-gevoel.
September/oktober 2020* Tijdelijk ondersteunde ik Plzant communicatie bij het schrijven van de nieuwsbrief ‘Van Werk naar Werk’. Vanwege de coronacrisis moet een groot internationaal werkend bedrijf afscheid nemen van veel medewerkers. Via het Van-Werk-naar-Werkprogramma worden medewerkers geholpen bij het vinden van een nieuwe baan. Plzant communicatie maakt hiervoor een interne nieuwsbrief vol empathische interviews met ervaringen van de medewerkers.
September 2020* Hoe zet je een goede marketingstrategie neer? Je stelt eerst vast wie je in de kern bent. Voor Aias, HR-dienstverlener en uitzendbureau, organiseerde ik een identiteitssesie. De uitkomsten verwerkte ik in een concept, dat de basis vormt voor de nieuwe marketingstrategie. Een kapstok waarmee Aias zelf verder kan. Een concept met nieuwe visuals, slogans en pakkende teksten.
Juni 2020 * In opdracht van de Burgercoöperatie Achterhoekse Windenergie begeleidde ik – als neutrale gespreksleider- drie informatieavonden, vol tegenwind. Burgerwindcoöperatie Achterhoekse Wind Energie wil komende jaren zo veel mogelijk inwoners van Berkelland laten profiteren van eigen windmolens.