sept-dec 2020* Voor diverse opdrachtgevers, gemeentes en een zorgorganisatie, schreef ik teksten in Jip-en-Janneke-taal-met-gevoel.
September/oktober 2020* Tijdelijk ondersteunde ik Plzant communicatie bij het schrijven van de nieuwsbrief ‘Van Werk naar Werk’. Vanwege de coronacrisis moet een groot internationaal werkend bedrijf afscheid nemen van veel medewerkers. Via het Van-Werk-naar-Werkprogramma worden medewerkers geholpen bij het vinden van een nieuwe baan. Plzant communicatie maakt hiervoor een interne nieuwsbrief vol empathische interviews met ervaringen van de medewerkers.
September 2020* Hoe zet je een goede marketingstrategie neer? Je stelt eerst vast wie je in de kern bent. Voor Aias, HR-dienstverlener en uitzendbureau, organiseerde ik een identiteitssesie. De uitkomsten verwerkte ik in een concept, dat de basis vormt voor de nieuwe marketingstrategie. Een kapstok waarmee Aias zelf verder kan. Een concept met nieuwe visuals, slogans en pakkende teksten.
Juni 2020 * In opdracht van de Burgercoöperatie Achterhoekse Windenergie begeleidde ik – als neutrale gespreksleider- drie informatieavonden, vol tegenwind. Burgerwindcoöperatie Achterhoekse Wind Energie wil komende jaren zo veel mogelijk inwoners van Berkelland laten profiteren van eigen windmolens.
Vanaf 2018 t/m medio 2020 * Een energieneutraal Achterhoeks bedrijfsleven: dat is het doel. Als vaste communicatiespecialist voor Achterhoek Onderneemt Duurzaam werkte ik samen met het hele team aan de aanpak en aan de uitrol. Ik ontwikkel o.a. brochures, films, teksten en interviews. Daarnaast presenteer ik de informatieavonden en werk aan de binding met de gemeentelijke projectteams.
September 2019 – januari 2020 * Voor de gemeente Berkelland maakte ik een reeks interviews voor het Knooppunt Mantelzorg. De druk op mantelzorgers is vaak zwaar, hoe houden ze het zelf vol en wat als zij zelf ziek worden? De interviews zijn gepubliceerd in het ‘Berkelbericht’.